Op Valentijnsdag, maandag 14 februari, zal GroenLinks Valentijnskaarten uitdelen aan mensen die reizen met het openbaar vervoer. Met de actie wil GroenLinks de trouwe OV reiziger een hart onder de riem steken en tegelijkertijd aandacht vragen voor de positie van het openbaar vervoer. De actie vindt plaats op maandag 14 februari van 7 uur tot half 10 op Station Meppel.

Als het aan dit kabinet ligt wordt er flink bezuinigd op het openbaar vervoer. Een greep uit de maatregelen: Er wordt flink gesneden in het budget dat decentrale overheden ontvangen voor het stads- streekvervoer. Dat zal leiden tot verschraling van de dienstregeling en/ of duurdere kaartjes. Ook bezuinigt het kabinet honderden miljoenen op het spoor om het geld te stoppen in wegen. Er komt geen kilometerheffing.

GroenLinks wil juist investeren in extra spoorcapaciteit, goede busverbindingen en modern en comfortabel openbaar vervoer. Meppel is een kruispunt van verbindingen. Daarom maakt GroenLinks zich hard om van Meppel een volwaardig intercitystation te maken.

Een dichtbevolkt land vraagt om goed openbaar vervoer. Hoe meer mensen op dezelfde route, hoe efficiënter het openbaar vervoer kan zijn. Extra asfalt leidt uiteindelijk vooral tot extra verkeer en levert op termijn alleen maar extra files op. GroenLinks wil het openbaar vervoer verbeteren en zo alternatieven voor het autoverkeer stimuleren. Reizigers in het openbaar vervoer dragen bij aan bereikbaarheid en een beter milieu. Daarom steken we op Valentijnsdag de reiziger een hart onder de riem.

Niet alleen in Meppel wordt deze actie uitgevoerd, ook in 59 andere gemeenten worden reizigers door GroenLinks in het zonnetje gezet.

Wie: Ineke van Gent (Tweede Kamerlid GroenLinks), Henk Nijhof (Partijvoorzitter GroenLinks landelijk), Willie Oldengarm (fractievoorzitter GroenLinks Meppel), Hans Kuipers (kandidaat-Statenlid afkomstig uit Meppel) en actieve leden van GroenLinks Meppel.