We zijn hard op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen, van 14 tot en met 16 maart 2022. In de aanloop naar de verkiezingen voeren we campagne, kijk op onze campagnepagina voor informatie over de campagne.

Onderdeel van de campagne zijn natuurlijk meerdere verkiezingsdebatten. En traditiegetrouw is het de Dorpsvereniging Nijeveen die het eerste debat organiseert. Dus gisteravond was onze top 6 present in Dorpshuis De Schalle. Vanuit Meppel natuurlijk op de fiets!

Tijdens het debat heeft onze lijsttrekker Anouk verteld over de drie belangrijkste pijlers uit het partij programma:

1. Duurzaamheid: zo snel mogelijk toe naar een CO2 neutrale gemeente. Help inwoners dit te realiseren nog voordat zij hun gasrekening niet meer kunnen betalen.
  2. Je thuis kunnen voelen: thuisvoelen start met een huis. In Nijeveen is een tekort aan woningen voor jongeren èn senioren. Wonen is een recht, gemeente Meppel moet alles op alles zetten om geschikte woonruimte te realiseren.
  3. Betrouwbare gemeente: de gemeente moet het dorp in om te horen wat er leeft en om mee te denken over wat er anders kan. Tegelijkertijd moet de deur van het gemeentehuis openstaan voor inwoners die ideeën komen brengen. Nijeveen heeft prachtige ideeën! De energie coöperatie Nijeveen is daar een voorbeeld van. Als het aan deze groep had gelegen waren er ook de afgelopen jaren flinke stappen gezet op weg naar een CO2 neutrale gemeente. Weg met kastjes en muren, welkom inwoners, laten we samenwerken!

Drie belangrijke punten, dat vond het dorp ook, want met 19% van de stemmen heeft GroenLinks het debat gewonnen.

Op 14, 15 en 16 maart kan er gestemd worden. Wij gaan graag voor en mét jou aan de slag voor gemeente Meppel! Jouw stem is belangrijk.