Er is nu een meerderheid in de Meppeler gemeenteraad die vindt dat tijdelijke dienstverbanden van Reestmondmedewerkers moeten worden omgezet naar vaste contracten.

"Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!", zegt fractievoorzitter Paula van Eerden op Twitter in een reactie op het nieuws dat medewerkers van Reestmond vaste contracten moeten krijgen. Dat nieuws kwam vandaag naar buiten via RTV Drenthe.

Al anderhalf jaar zet GroenLinks zich in
GroenLinks Meppel strijdt met de SP en SterkMeppel al anderhalf jaar in de Meppeler gemeenteraad voor een sociaal beleid voor deze doelgroep. Op 23 oktober 2014 werd een motie van SP, GroenLinks en STeM om tijdelijke dienstverbanden om te zetten naar vast verworpen. Dat nu ook twee coalitiepartijen die mening zijn toegedaan is een belangrijke stap en zorgt voor een meerderheidsstandpunt in de Meppeler gemeenteraad. Goed nieuws voor de betrokken medewerkers!

Waarom zijn vaste contracten voor Reestmondmedewerkers zo belangrijk?

• Het gaat hier om een kwetsbare groep mensen
  • Zij zijn door de beschutte werkplekken in staat om een bijdrage te leveren die goed is voor de samenleving en voor zichzelf
  • De kans dat zij werk vinden binnen de reguliere arbeidsmarkt is nihil is, waardoor een bijstandspositie voor velen onontkoombaar zal zijn
  • Het is beter is om geld uit te geven aan zinvolle werkplaatsen bij de Sociale Werkvoorziening dan aan extra bijstandsuitkeringen (per saldo kost het de gemeente net zoveel)