Tjdens de raadsvergadering van 25 maart werd medegedeeld door Sterk Meppel dat de collegeonderhandelingen tussen SterkMeppel, het CDA en de VVD stuk waren gelopen. Er zou een gebrek zijn aan chemie. Zelfs de inschakeling van een duur extern bureau heeft dit niet vlot kunnen trekken.

Fractievoorzitter Willie Oldengarm pleitte afgelopen donderdag voor openheid en vroeg om opheldering: "Wat waren de struikelblokken en bij welke partijen speelde dit?". Geen van de betrokken partijen wilde hier verder op in gaan.
GroenLinks betreurt dit. In de moeilijke tijd die ons te wachten staat heeft de gemeente Meppel volgens Oldengarm bruggenbouwers en openheid nodig. Partijen moeten verder kijken dan alleen de wens om maar op het pluche terecht te komen. Op haar website www.willieoldengarm.nl gaat zij hier uitgebreid op in.

Daarom heeft GroenLinks afgelopen donderdag het voorstel gesteund van de VVD om met alle partijen in alle openheid in gesprek te gaan om zo voor het gemeentebestuur van de gemeente Meppel de meest optimale oplossing te krijgen.
Wij houden u op de hoogte.