Hans Kuipers (foto Henri Santing)

Hans Kuipers

Fractievoorzitter en raadslid

Momenteel fractievoorzitter en raadslid voor GroenLinks Meppel en fractievoorzitter van de fractie GroenLinks in de Provinciale Staten van Drenthe.

Hans Kuipers (1987) is student theoretische natuurkunde en wetenschapsfilosofie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is 30 jaar en woont in de Nieuwveense Landen te Meppel.

Hij is sinds 2010 duo-raadslid voor GroenLinks Meppel en was in de periode 2014-2015 ook fractievoorzitter. Hans is namens GroenLinks lid van de Algemene Raadscommissie, de commissie Sociaal Domein, en plaatsvervangend voorzitter van de Auditcommissie van de gemeente Meppel. Vanaf 21 december tot de gemeenteraadsverkiezingen is Hans terug in de gemeenteraad als fractievoorzitter.

Hans is tevens fractievoorzitter van de fractie GroenLinks in de Provinciale Staten van Drenthe. Hij is daar sinds 2011 lid van de Statencommissie Omgevingsbeleid en sinds 2015 van de Statencommissie Financiën, Cultuur, Bestuur en Economie van de provincie Drenthe.