Even voorstellen

Ik woon aan de rand van het centrum in een verduurzaamde jaren ‘30 woning: extra isolatie in dak, wanden en vloer, en overal isolatie-glas. En sinds vorig jaar zonnepanelen op de garage. Ik werk als adviseur waterbouw en waterveiligheid bij Rijkswaterstaat. Ik mag werken aan grote waterbouwkundige projecten in Nederland (nieuwe sluizen, tunnels, de Tweede Maasvlakte) en bijdragen aan het droog houden van ons lage land, ook als (helaas) de zeespiegel stijgt. Buiten werk en de politiek houd ik van lezen, reizen en fietsen.

Favoriete plek

Het Reestdal net buiten de stad. Vanuit hier is het prachtig fietsen naar de wijde omgeving rond Meppel én fantastisch thuiskomen. Want Meppel is wel echt ons thuis geworden in 16 jaar.

Verkiezingsthema

We zullen de komende jaren hard moeten werken om Meppel duurzamer te maken. Klimaatverandering is een grote bedreiging, die we zoveel mogelijk moeten voorkomen. En zelfs dan moeten we ons voorbereiden op grotere extremen: meer regenval, hetere zomers. Daar moeten we Meppel op inrichten. Dat is trouwens niet alleen nuttig: een groenere stad is beter voorbereid op hevige regen en warmte, én is een fijne stad voor mensen én dieren. En natuurlijk moeten we daarvan volop kunnen genieten op de fiets. De gemeente kan zoveel fietsvriendelijke worden ingericht. Voorrang voor de fiets op belangrijke routes naar het centrum én op rotondes, goed onderhouden en verlichte fietspaden, ruimte in de stad om je fiets te stallen.

Duurzame daad

Toen we onze huidige woning kochten hebben we flink verduurzaamd: nieuw glas, isolatie in dak, wanden en vloer. Vorig jaar zijn daar zonnepanelen bijgekomen. En in de nabije toekomst hopen we ook onze gasaansluiting vaarwel te kunnen zeggen.